Haber Detayı
07 Kasım 2020 - Cumartesi 14:11 Bu haber 163 kez okundu
 
DİJİTAL OFİS PROJESİ
9. Bölüm.Aydın mal ve hizmetlerini, Türkiye ve Dünya pazarına dijital ortamda sunumu ve dijital ofis projesi
EKONOMİ Haberi


Merhaba;

Aydın İli hakkında ve “Aydını Türkiye'nin İlk Beş Vilayeti Arasında Yer Almasını Sağlayacak Fikir Proje Belgeseli”  makaleleri dizimize izninizle devam ediyorum.

Önceki makalelerimizde Aydını ve 1- DİJİTALLEŞME, e-TİCARET, AYDIN ve ANNE SEPETİ; 2-AYDIN YEREL YÖNETİMİ KOORDİNASYONUNDA SÖZLEŞMELİ VE SERTİFİKALI TARIM (KOOPERATİF, BİRLİKLER, BİREYSEL ÜRETİCİ ELİYLE YAŞ SEBZE VE MEYVE, KURU SEBZE ve MEYVE, HAYVANSAL ÜRÜNLER, EVDE YAPIM ÜRÜNLERİ ALIM GARANTİSİ OFİSİ PROJESİ), MAL ve HİZMETLER ÜRÜNLERİ ÜRETİMİ,  projelerimizi anlatmış, Aydının “TÜİK’e göre 2017 yılında Aydın İli toplam 30.165 milyon TL GSYİH ürettiğini ve kişi başına 28.072 TL gelirle iller sıralamasındaki yeri 22. Sırada olduğunu, bilimsel verilerle ortaya koyduğumuzun aksine, gittikçe fakirleşen Aydının 2020 yılında hasılasını arttırdığını öngörerek ve bu hasılanın ülke ekonomisinin geneli küçülürken, tersine Aydın ekonomisinin büyüdüğünü ve 30 milyar TL’ye yükseldiğini varsayımından hareketle, İstanbul’da, hepimizin bildiği adı “gizlilik ve ticari sırra saygı nedeniyle adı verilmeyen bir e-ticaret firmasının” yıllık hasılasının 2020 yılının ilk sekiz ayında Covit 19 pandemi katkısı da göz önünde bulundurularak asgari 7-8 kat arttığını, yaklaşık 140-150 milyar TL civarında hasıla gerçekleştirmesi beklenildiğini, örneğini verdiğimiz şirketin 5 adet Aydın hasılasına ulaşmış olduğu sonucuna ulaştığımızı; bu sonuçtan hareketle;“E-ticaretin dünyada olduğu gibi Türkiye’de de hızla büyümeye devam ettiğini; hayatımıza giren küresel bir salgın olan Covıd-19 ile birlikte Dünya’da ve ülkemizde dijitale hızlı bir yönelim gerçekleştiğini; dijitalleşen Dünyada Ekonominin İtici Gücünün e-Ticaret” olduğunu, bu bağlamda Aydın potansiyelini “Heredoth’un, gökyüzünün altındaki en güzel yer yüzü” diye nitelendirdiği ve “çay dışında hemen her bitkinin yetiştiği”, “sopayı diksen yeşerir”, “yer altı enerji ve maden deposu”, “yer üstü her kaynağa sahiptir”, deyişlerini zikrederek; herkesin ilk kez duyacağı “Anne Sepeti” adını verdiğim “marka”yla ve İlk makalemde aşağıda başlıklarını zikrettiğim proje başlıklarıyla “AYDIN’I TÜRKİYE’DE İLK BEŞ İL ARASINA YÜKSELTMENİN” birinci ve en önemli projesinin dijital ekonomi, e-ticaret, ve Anne Sepeti’yle gerçekleşeceğini belirtmiştik.

Bugünkü makalemizde; üçüncü proje olarak AYDIN MAL VE HİZMETLERİNİ, TÜRKİYE VE DÜNYA PAZARINA DİJİTAL ORTAMDA SUNUMU VE DİJİTAL OFİS PROJESİ proje ayağını işleyeceğiz. Bilindiği ve daha önceki yazılarımızda yeri geldikçe ara ara değindiğimiz gibi “E-ticaretin dünyada olduğu gibi Türkiye’de de hızla büyümeye devam ettiğini; hayatımıza giren küresel bir salgın olan Covıd-19 ile birlikte Dünya’da ve ülkemizde dijitale hızlı bir yönelim gerçekleştiğini; dijitalleşen Dünyada Ekonominin İtici Gücü: e-Ticaret” olduğunu, Dünyadaki e-ticaret büyümesi ve büyümeye etki eden yeni sektörler ve yeni trendler (eğilimler) oluştuğunu; 2011 yılında dünyada, toplam perakende içerisindeki payı %3.6 olan e-ticaretin 2016’daki payı %8.5’e yükseldiğini, 2021 yılında bu oranın %13 seviyesine ulaşması beklenildiğini; artan akıllı telefon penetrasyonu sayesinde mobil, yeni nesil ticareti şekillendiren ana unsurlardan biri olduğunu;  tek kanalla başlayan alışveriş deneyimi, omni-channel’a (tam kanal) doğru yol almakta ve ticarette kanallar arası sınırların kalkmakta olduğunu; sürdürülebilir başarı için klasik perakendecilerin de online ticarete ve dijitalleşmeye yatırım yapmaları gerektiğini; yeni dönemde e-ticaretin öne çıkan konularından olan pazar yerleri ve sınırlar ötesi e-ticaret, e-ticaretteki iş yapış şekillerini değiştirmeye başladığını; özellikle küçük ölçekli işletmeler için yeni müşteri ve pazarlara erişim fırsatı yarattığını; Türkiye’de E-Ticarette 46 milyon internet kullanıcısı ve %58 internet penetrasyonu ile Türkiye dünyadaki önemli oyuncular arasında olduğunu; 2013-2016 yılları arasında ortalama %34 büyüyen perakende e-ticaret hacmi, 2016 yılı itibarıyla TÜBİSAD ve ETİD’in hazırladığı çalışmaya göre 17.5 milyar TL’lik bir hacme ulaştığını; yakalanan ivmeye rağmen, e-ticaretin toplam perakendeden aldığı pay 2016 itibarıyla %3.5 seviyesinde gerçekleştiğini ve Dünya ortalaması olan %8.5 ile kıyaslandığında Türkiye için” 2020 yılında bu rakama ulaşılacağını; 2016 yılında %65’e ulaşan akıllı telefon penetrasyonu ile Türkiye, %60 olan dünya ortalamasının üzerinde olduğunu; akıllı telefon penetrasyonun hızla arttığı Türkiye’de mobilin e-ticaret içerisindeki payı henüz %19 seviyesinde olduğunu; Dünya ortalamasının %44 olduğu dikkate alındığında, dünya ortalamasının üzerinde akıllı telefon penetrasyonuna sahip olan ülkemizde ciddi bir potansiyel bulunduğunu; Türkiye’nin e-ticaret büyümesi bugüne kadar daha çok sadece online’da rekabet eden oyuncular tarafından tetiklendiğini; E-ticaretin toplam perakendedeki payının dünya standartlarını yakalaması için klasik perakendecilerin de e-ticaret faaliyetlerine hız kazandırması gerekmekte olduğunu;  mevcut durumda, klasik perakendecilerin sektörden aldığı payın yaklaşık %30 olduğu tahmin edildiğini; “Tüketici Algısı” açısından bakıldığında Türk tüketicileri için e-ticaretin en önemli değer önerisi hala ucuzluk olduğunu; gelişmiş e-ticaret pazarlarında ise kolaylığın daha çok ön plana çıktığını; Türkiye’de internet kullanan her 3 müşteriden yalnızca 1’i online alışveriş yaptığını” belirtmiştik. Şimdi neden Aydın kaynaklı bir şirket “AYDIN MAL ve HİZMETLERİNİ, TÜRKİYE ve DÜNYA PAZARINA DİJİTAL ORTAMDA SUNUMU ve DİJİTAL OFİS PROJESİ ile sunmasın? Neden Google, Facebook, Ali Ekspres, Trendyol, Hepsi Burada işbirliği ile ki bu şirketler sundukları hizmet karşılığında bir bedel alıyor, ya da AYDIN TRALLEİS, AFRODİSYAS, UYGARLIKLAR VADİSİ gibi, ki “kendi Dijital Alışveriş Ofisimizi kurmak doğrusudur”, neden kurmayalım? Bu konulardaki detayları düzenlenecek konferanslara bırakıyorum.

Ancak bu şekilde Aydın ekonomisini Türkiye’de ilk beş düzeyine getirme belgeseli fikir projesi ile Aydın İlini; çağdaş, katılımcı, örgütlü, yaşam standardı yüksek, yer altı ve yer üstü zenginlikleri ile yüksek katma değerli tarım ve tarıma dayalı sanayisini sürdürülebilir biçimde geliştirmiş, rekabet gücü olan, dijital pazarlarda söz sahibi, doğal ve kültür mirasını turizm ve eğitim ile dünyaya sunan, dağlarından yağ, ovalarından bal akan Aydını gerçekleştirmek olanak dahilindedir.

Aydının Türkiye'nin ilk beş vilayeti arasında yer almasını sağlama fikir belgeseli projesindeki diğer projelerin altını doldurmaya önümüzdeki makalelerimizde devam edeceğiz.

Esen kalın. Saygı ile…

Kaynak: () - Haber Merkezi Editör: Kent Sokakları
 
Etiketler: Sabahattin Azazi, DİJİTAL OFİS PROJESİ
Haber Videosu
Yorumlar
Ulusal Gazeteler
Bizim Gazete
Alıntı Yazarlar
Anketler
Yeni haber sitemizi nasıl buldunuz ?
Anketler
Sitemizin çalışmalarını nasıl buldunuz ?
Süper Lig
Takımlar
P
Av
M
B
G
O
1
Alanyaspor
20
0
0
2
6
8
2
Fenerbahçe
20
0
1
2
6
9
3
Galatasaray
16
0
2
1
5
8
4
Gaziantep FK
14
0
1
5
3
9
5
Fatih Karagümrük
13
0
2
4
3
9
6
Başakşehir FK
13
0
4
1
4
9
7
Beşiktaş
13
0
3
1
4
8
8
Hatayspor
12
0
1
3
3
7
9
Kasımpaşa
12
0
3
3
3
9
10
Çaykur Rizespor
12
0
2
3
3
8
11
Konyaspor
12
0
2
3
3
8
12
Göztepe
11
0
1
5
2
8
13
Yeni Malatyaspor
11
0
3
2
3
8
14
Antalyaspor
9
0
4
3
2
9
15
Trabzonspor
9
0
4
3
2
9
16
Sivasspor
9
0
3
3
2
8
17
BB Erzurumspor
8
0
4
2
2
8
18
Kayserispor
6
0
5
0
2
7
19
Gençlerbirliği
5
0
5
2
1
8
20
Denizlispor
5
0
5
2
1
8
21
MKE Ankaragücü
2
0
5
2
0
7
Nöbetçi Eczane


Nöbetçi eczanlerle ilgili detaylı bilgi için lütfen tıklayın.

Arşiv
Modül 1

Bu modül kullanıcı tarafından yönetilir, ister kod girilir ister iframe ile içerik çekilir. Toplamda kullanıcı 5 modül ekleme hakkına sahiptir, bu modül dahil tüm sağdaki modüller manuel olarak sıralanabilir.

Haber Yazılımı